Redo för nya Google Consent Mode v2 ? LÄS MER »

Cookie samtyckesansvarig inom ekonomi och försäkring

Pålitligt och ansvarsfullt beteende och handlingar är ett grundläggande krav, särskilt inom sektorer som finans eller försäkring. Mycket kan hända i livet och försäkringar ger oss en trygghet. I gengäld behandlas och lagras personuppgifter som är särskilt skyddsvärda. Försäkrings- och finansbolag står inför utmaningen att skydda massan av känsliga personuppgifter från datastöld och datamissbruk. I och med införandet av den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) har ämnet dataskydd för banker, försäkringsbolag och andra företag eller myndigheter alltmer hamnat i fokus. Med detta enorma ansvar för att säkerställa dataskydd för försäkring och ekonomi kan vår cookie-lösning – samtyckeshanteraren – ge dig idealisk support.

Consent-Lösungen für Agenturen

Rekommenderas av många inom finans- och försäkringsbranschen

På den säkra sidan av jordklotet

Samtycksansvarig för försäkring och finanssektorn

När du väljer bank, försäkringsbolag eller något annat företag inom finans- och försäkringsbranschen spelar förtroende en väsentlig roll. Människor tecknar försäkringar eller lägger sina pengar eller pengar på det bara när de har fullt förtroende för företaget och känner sig trygga och trygga. Människor vill vara säkra på att deras ekonomiska och hälsomässiga personliga information är skyddad när de delar den med företag. Consentmanager är det optimala verktyget för korrekt hantering av personuppgifter. Erbjud dina kunder trygghet och en grund av förtroende.

  • Kunddataskydd: Databearbetning har alltid varit en central del av många branscher. Mycket mycket känslig information samlas in, lagras och bearbetas, särskilt inom försäkrings- och finanssektorn. Digitalisering och annan utveckling skapar många nya möjligheter, men också risker. Av denna anledning erbjuder Consentmanager skydd för personuppgifter och ger dina kunder säkerhet och förtroende.

  • Tillgängligt på mer än 30 språk: Finans och försäkring är komplexa branscher. Det är därför viktigt att tillhandahålla informationen på olika språk för att undvika missförstånd. Du får även dina kunder att känna sig omhändertagna och lyhörda genom att anpassa sig efter deras behov, som att erbjuda många olika språk. Vårt verktyg finns på över 30 språk så att du kan anpassa dig till alla kunder och skapa en förtroendefull och behovsorienterad grund.

  • GDPR-kompatibel: Om företag inom försäkrings- eller finanssektorn drar till sig negativ uppmärksamhet – i värsta fall på grund av en befintlig juridisk tvist – tappar de mycket förtroende. Den felaktiga hanteringen av personuppgifter kan undvikas av samtyckesansvarig. Vårt verktyg säkerställer överensstämmelse med GDPR (EU) och CCPA (Kalifornien).

  • Anpassad efter din design: Företag har ett erkännandevärde genom sin företagsdesign. Samtyckshanteraren gör det möjligt för dig att implementera din företagsdesign med din cookie-lösning tack vare en helt anpassningsbar design.

  • Snabba svar: Tid är pengar – ett gammalt ordspråk som är särskilt sant inom finanssektorn. För att använda din tid optimalt erbjuder vårt verktyg dig möjligheten att besvara förfrågningar snabbt och enkelt. Om du får en begäran om information om personuppgifter är det väsentligt att den behandlas snabbt, annars kan böter eller en rättslig tvist uppstå. Vår Cookie Consent Manager ger dig optimalt stöd för att snabbt svara på förfrågningar och undvika negativa konsekvenser på grund av långsam handläggning.

Dataskyddsförsäkring och finans

Kompatibel cookie-lösning för alla system

Vår cookie-lösning är kompatibel med över 2500 verktyg. Verktyget kan integreras i vanliga butiks- och webbplatssystem eller analysverktyg mycket enkelt och utan större ansträngning. Inga ändringar eller ändringar är nödvändiga. Tack vare den responsiva designen kan den även användas på mobila enheter utan problem. Kompatibilitet och andra funktioner som GDPR-efterlevnad och möjligheten till fler än 30 språk gör samtyckeshanteraren till den idealiska cookielösningen för din webbplats.

På den säkra sidan av jordklotet

Sökmotoroptimering och kundnöjdhet

  • Vi lever i en snabbrörlig värld med ständigt nya innovationer, ny kunskap och nya uppgifter. Det är svårt att hålla folk på en webbplats, så en låg avvisningsfrekvens och hög adoptionsfrekvens är avgörande om du vill öka uppehållstiden. Dessa mål kan du uppnå med hjälp av vår samtyckesansvarige. Dessutom får du djupare insikter i beteendet hos dina kunder och andra personer som besöker din webbplats. Om du har denna information kan du öka tillfredsställelsen genom användarspecifika justeringar. Genererade potentiella kunder och konverteringar skickar viktiga signaler till sökmotorer som Google. Anpassning efter besökarnas önskemål och behov och en felfri hemsida leder också till bra recensioner och stärker därmed förtroendet för dig.

  • Till detta kommer den höga skyddsnivån för personuppgifter, vilket också påverkar förtroende och tillfredsställelse. Din upptäckbarhet och rankning kan förbättras med positiva recensioner och säkra dig en plats i toppen. Negativa recensioner kan ha motsatt effekt, varför du bör undvika dem genom att hantera känsliga personuppgifter på ett säkert, lagligt och ansvarsfullt sätt.

  • Testa vår samtyckeshanterare nu gratis! Du behöver en GDPR-kompatibel cookie-banner på din webbplats om du behandlar och lagrar personuppgifter. Dra nytta av samtyckeshanterarens omfattande funktioner och skapa en förtroendegrund för dina kunder. Skydda besökare på din webbplats från datamissbruk. Undvik att tappa förtroende genom integritetsintrång och negativa recensioner.

Vanliga frågor

Är du osäker på om du behöver en CMP?

För att hjälpa dig med saker som GDPR, CMP och samtycke har vi samlat de vanligaste frågorna här.

Webbplatsen stöds av en samtyckeshanteringsplattform (CMP) för att vara GDPR-kompatibel. Den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) anger vissa krav som påverkar laglig behandling av personuppgifter.

På grund av digitaliseringen blir det allt viktigare att förhindra datamissbruk genom dataskydd. Detta gäller särskilt branscher som arbetar med mycket känsliga och känsliga uppgifter, såsom dataskydd för försäkringsbolag eller dataskydd inom finanssektorn.

Försäkringsbolag får endast begära uppgifter från dig som är nödvändiga för fullgörandet av avtalet. Försäkringsgivaren måste inhämta samtycke i förväg för alla uppgifter som inte är nödvändiga för fullgörandet av avtalet. Ett försäkringsbolag måste följa ett antal principer när det kommer till personuppgifter. Dessa inkluderar, men är inte begränsade till, syftesbegränsning, transparens, dataminimering, integritet och konfidentialitet, lagenligheten i behandlingen och databehandlingens noggrannhet.

Information om en specifik eller identifierbar person betraktas som personuppgifter. Detta är information eller delinformation som gör det möjligt att identifiera en person.

Observera att vi inte kan ge juridisk rådgivning. Vissa punkter i denna FAQ kan också ändras med tiden eller tolkas annorlunda av domstolar. Det är därför du alltid bör rådfråga din advokat!