Varför du ska lita pÄ vÄrt Quantcast-alternativ

Det amerikanska företaget Quantcast handlar om reklamteknik. InnehÄllshanterare för cookies Àr oumbÀrliga pÄ detta omrÄde. HÀr erbjuder företaget Quantcast Choice som en lösning. Löftet Àr integritet, transparens och ökat konsumentförtroende.

Verktyget tjÀnar alltsÄ till att skydda och maximera annonsintÀkterna. Och optimera godkÀnnandefrekvensen. Men varför vandra lÄngt nÀr det goda Àr sÄ nÀra? Vi pÄ Consentmanager garanterar dig ett DSGVO-kompatibelt Quantcast Alternative Made in Germany. Billigt, enkelt och dÀrför mycket kundvÀnligt. Du drar nytta av mÄnga fördelar:

  • VĂ„rt verktyg Ă€r lĂ€tt att integrera
  • VĂ„r seriositet, transparens och anvĂ€ndarvĂ€nlighet sĂ€kerstĂ€ller höga acceptansgrader
  • VĂ„rt plugin blockerar automatiskt cookies om du vill
  • VĂ„r samtyckeshanterare Ă€r CCPA- och GDPR-kompatibel
Cookie Banner

Vi har redan hjÀlpt mer Àn 25 000 webbplatser att följa GDPR, TTDSG och ePrivacy

VÄra kunder inkluderar nÄgra av de största webbplatserna och de mest kÀnda varumÀrkena i vÀrlden.

… och mĂ„nga fler.

Quantcast-alternativet

  • Automatisk genomsökning av kakor tack vare vĂ„rt Quantcast-alternativ

    Om du bestÀmmer dig för att anvÀnda Consentmanager som webbplatsoperatör Àr de mÄnga funktionerna i vÄrt verktyg tillgÀngliga för dig. Den integrerade cookieroboten genomsöker automatiskt din webbplats varje dag och utför en kontroll av GDPR-efterlevnad . Du kommer omedelbart att meddelas om nya leverantörscookies sÄ att du kan vidta omedelbara ÄtgÀrder.
    Dessutom klassificerar cookie-roboten automatiskt de befintliga cookies .

    Quantcast-alternativ med teman och anpassningar

    Cookiebannern ska matcha din webbplats. Det Ă€r dĂ€rför Consentmanager erbjuder dig möjligheten att lĂ€gga till din företagslogotyp i din cookie-banner. Tack vare vĂ„ra fĂ€rdiga mönster kan du komma igĂ„ng direkt. Det finns ocksĂ„ möjlighet att skapa dina egna mönster . Ändra teckenstorlek, fĂ€rg, stil, knappar, bakgrund, avstĂ„nd och kant pĂ„ din cookie-banner och vĂ€lj bland flera rutor.

  • Bannertexter pĂ„ mĂ„nga sprĂ„k

    PÄ Consentmanager finns texterna för cookie-bannern tillgÀngliga pÄ över 30 sprÄk . Om du vill kan du göra valfria textjusteringar.

    Enkel integration

    Consentmanagers cookierobot kan enkelt integreras i din webbplats . Den passar Àven för mobila webbplatser med responsiv design samt AMP-webbplatser.

    Hög kompatibilitet

    En annan fördel med detta Quantcast-alternativ Àr dess höga kompatibilitet. Cookieroboten Àr kompatibel med Googles produkter som Google AdSense och Google DFP . Detsamma gÀller Google Analytics och Google Tag Manager. Cookierobotens mÄngsidighet Äterspeglas ocksÄ i att den fungerar sömlöst med Tag Manager sÄvÀl som med alla datahanteringsplattformar (DMP) och annonsservrar. Samtycke skickas till SSP, DSP, AdExchanges och TradingDesks. Stöd för Google ATP-listan (Google Approved Third Party Vendors) och för Facebook Pixel / Remarketing Àr ocksÄ praktiskt för webbplatsoperatörer.

Rekommenderas av jurister och dataskyddsombud

Tydliga rapporter

Som ett Quantcast-alternativ erbjuder Consentmanagers Cookie-Robot ocksÄ ett stort antal filter . Sidvisningar filtreras efter domÀn, land, tema, OS, webblÀsare, enhet och datum. För att trafiken ska gÄ smidigt mÄste anvÀndarens samtycke först inhÀmtas. Detta görs via en samtyckesskÀrm. Du kan spÄra avvisningsfrekvensen och ta reda pÄ varför vissa anvÀndare snabbt lÀmnar sidan utan att göra nÄgot köp. Tack vare exportfunktionen kan all data utvÀrderas utan problem.

Consentstatistiken & Reports fĂŒr Agenturen

Vad Àr webbplatscookies?

  • Du kĂ€nner sĂ€kert till situationen: sĂ„ fort du har ringt upp en hemsida eller webbshop sĂ„ dyker det upp en banner. Det stĂ„r nĂ„got om kakor – vĂ€nta, var inte det kakor pĂ„ engelska? NĂ€r de dyker upp pĂ„ en webbplats Ă€r cookies inte lĂ€ckra kex, utan smĂ„ textfiler som cachelagras pĂ„ anvĂ€ndarens dator .

  • Det finns olika typer av cookies. SĂ„ kallade sessionscookies Ă€r nödvĂ€ndiga för att webbplatsen ska fungera korrekt och för att anvĂ€ndarna ska kunna vara inloggade under en viss tid. SĂ„ Ă€r det till exempel med nĂ€tbanker. SĂ„ snart sessionen slutar raderas sessionscookies. SĂ„dana cookies Ă€r sĂ€rskilt anvĂ€ndbara för onlinebutiker :

  • Om en potentiell kund lĂ€gger varor i varukorgen sparas detta. Detta ökar sannolikheten för att kunden kommer tillbaka och lĂ€gger bestĂ€llningen. Dessutom, tack vare cookies, behöver anvĂ€ndare inte logga in igen nĂ€r de besöker samma webbplats.

  • Men det finns ocksĂ„ ”dĂ„liga” cookies: spĂ„rningscookies utvĂ€rderar anvĂ€ndarens surfbeteende och samlar ibland in personuppgifter. Egentligen borde dessa cookies möjliggöra aktivering av personlig reklam. Det Ă€r dĂ€rför som spĂ„rningscookies Ă€r sĂ„ populĂ€ra bland marknadsförare.

  • Tack vare spĂ„rningscookies kan du som webbplatsoperatör bĂ€ttre analysera dina kunders beteende. Men det som Ă€r fördelaktigt för dig har tyvĂ€rr en ganska ofördelaktig effekt pĂ„ dina kunder. SpĂ„rning av cookies kan snabbt bli en juridisk risk. Filerna samlar trots allt mycket information om de enskilda anvĂ€ndarna.

  • Det hĂ€nder ofta att spĂ„rningscookies sĂ€tts av tredjepartsleverantörer som spĂ„rar konsumentbeteende pĂ„ detta sĂ€tt under flera Ă„r. Vi sĂ€kerstĂ€ller transparens. VĂ„ra cookielösningar för publicister riktar sig till portaloperatörer som vill spela det sĂ€kert och som vill spela ett centralt förtroendeelement med vĂ„rt samtyckeshanteringssystem. För det spelar ingen roll om det Ă€r en webbshop eller en nyhetsportal.

  • Förtroende Ă€r alltid grunden för ekonomisk framgĂ„ng. Studier visar ocksĂ„ detta pĂ„ Internet. Och vad som gĂ€ller för webbshopar Ă€r alltid en frĂ„ga om allvar för publicister. Om lĂ€saren ger ditt samtycke kan du lagligt spara och utvĂ€rdera data. Som ett resultat ger denna information prognostiskt mervĂ€rde. Hur kommer anvĂ€ndarna till din webbplats? Vad lĂ€ses, vilka artiklar delas? Det Ă€r vĂ„rt uppdrag, som vi ocksĂ„ genomför för dig. Tekniskt och juridiskt uppdaterad.

SjĂ€lvklart arbetar consentmanager ocksĂ„ med…

  • GDPR och CCPA

    Utöver GDPR har CCPA ocksÄ varit i kraft sedan januari 2020. California Consumer Privacy Act Àr en dataskyddslag i den amerikanska delstaten Kalifornien, som har liknande innehÄll som GDPR. Om du riktar dig till kunder i Kalifornien Àr det viktigt att se till att din webbplats Àr CCPA-kompatibel.

  • Vad betyder GDPR för anvĂ€ndningen av cookies?

    Enligt GDPR behöver varje webbplats en cookie-banner. AnvĂ€ndaren mĂ„ste sjĂ€lv kunna bestĂ€mma vilka cookies han tillĂ„ter – dĂ€rför fĂ„r inga bockar sĂ€ttas i förvĂ€g . Cookie-bannern mĂ„ste visas omedelbart, men fĂ„r inte tĂ€cka avtrycket. Dessutom krĂ€ver GDPR att den rĂ€ttsliga grunden för anvĂ€ndningen av cookies anges.

  • Letar du efter ett Quantcast-alternativ? VĂ„rt erbjudande till dig:

    Med Consentmanagers Cookie-Robot som ett Quantcast-alternativ kan du vara sÀker pÄ att endast GDPR-kompatibla cookies finns pÄ din webbplats. Skaffa detta praktiska verktyg för din webbplats idag och lÄt det kontrollera alla cookies.

Vanliga frÄgor

Är du osĂ€ker pĂ„ om du behöver en CMP?

För att hjÀlpa dig med saker som GDPR, CMP och samtycke har vi samlat de vanligaste frÄgorna hÀr.

Consentmanager Àr ett Quantcast-alternativ. Consentmanager följer strikt kraven i GDPR.

Sedan maj 2018 gÀller detta direktiv för alla webbplatsoperatörer i EU och för webbplatser
erbjuda tjÀnster eller varor i Europeiska unionen.

Consentmanagers cookierobot kontrollerar din webbplats efter nya cookies varje dag och meddelar dig
om alla cookies Àr GDPR-kompatibla.

Cookies Àr smÄ datamÀngder som lagras i webblÀsaren för att göra surfandet trevligare. Eftersom vissa cookies Àven kan anvÀndas för att lÀsa personuppgifter mÄste anvÀndarna ge sitt samtycke.

Observera att vi inte kan ge juridisk rÄdgivning. Vissa punkter i denna FAQ kan ocksÄ Àndras med tiden eller tolkas annorlunda av domstolar. Det Àr dÀrför du alltid bör rÄdfrÄga din advokat!