CCPA opt-out-lösning
Hur webbplatser kan bli CCPA-kompatibla med vårt CCPA-opt-out-verktyg.
- Fullt stöd för IAB USP / CCPA-standarden
- följer EU:s regler för e-integritet
- lätt att integrera
- flexibel i design – helt anpassningsbar till dina designprinciper
- utrustad med maskininlärning
- Annonsen kan spelas på över 30 språk
- Cookie-crawler redan integrerad
Rekommenderas av jurister och dataskyddsombud
CCPA/CPRA
Efterlevnadsskanning
Testa din webbplats för efterlevnad av CCPA/CPRA-lagstiftningen:
- CCPA/CPRA-överensstämmelsetest
- Riskbedömning för din webbplats
- Se alla cookies och leverantörer
Vad är CCPA?
California Consumer Privacy Act är den amerikanska motsvarigheten till GDPR och den första omfattande dataskyddslagen i en amerikansk stat. CCPA reglerar hanteringen av personuppgifter för kunder från Kalifornien. Till skillnad från GDPR, enligt CCPA, behöver användaren inte först ge sitt samtycke till databehandling, utan har rätt att invända mot denna användning genom att välja bort .
Webbplatsen ska informera användaren om att och vilka uppgifter som samlas in från denne och vidarebefordras eller säljs till tredje part. CCPA kräver en tydligt igenkännbar länk som säger ”Sälj inte min personliga information”. För minderåriga under 16 år måste samtycket (samtycket) ges aktivt, under 13-åringar kräver samtycke från en vårdnadshavare.
Vidare har de som berörs rätt till en lista över de insamlade uppgifterna med deras användningsändamål under de senaste tolv månaderna. Konsumenten kan också begära radering av uppgifterna . Ingen diskriminering (t.ex. i form av högre produktpriser i butiken) får bli följden av en opt-out.
Vem gäller CCPA?
California Consumer Privacy Act gäller för vinstdrivande företag som överskrider en av tre trösklar: Företaget samlar in information från mer än 50 000 invånare i Kalifornien ; den har en årlig försäljning på minst 25 miljoner USD; över 50 procent av den årliga försäljningen kommer från försäljningen av dessa personuppgifter.
Vad betyder CCPA för mig?
Obs: Din webbplats använder produkter och cookies från tredje part. Du ansvarar för korrekt och fullständig information om användningen av de uppgifter som samlas in från dig. Cookies lagrar till exempel information om användarens teknik (webbläsare, enhet etc.) samt om beteendet på din webbplats eller de söktermer som anges osv.
De personuppgifter som påverkas av CCPA avser i synnerhet alla uppgifter som kan leda till identifiering eller identifierbarhet av användaren. Samtidigt inkluderar försäljningen överföring av data för en monetär eller jämförbar förmån. På begäran av kunden ska de kunna redogöra för all lagring, vidarebefordran och användning.
Troligtvis måste du göra din webbplats åtminstone GDPR-kompatibel eftersom du är baserad i Europeiska ekonomiska samarbetsområdet. Med Consentmanager får du ett integrerat CCPA-opt-out-verktyg och är automatiskt CCPA-kompatibel. Använd vår gratis cookie checker för att kontrollera vilka cookies som finns på din webbplats!
3 främsta skälen till varför du bör bli CCPA-kompatibel
Dataskydd för dina kunder
Skydda dina kunder och skapa förtroende . Genom att följa alla tillämpliga dataskyddsbestämmelser i CCPA och GDPR känner sig besökare bekväma och trygga med dig. Detta ökar vistelsens längd och konverteringsfrekvensen!
Skydd mot stämningar
Endast när din webbplats är CCPA-kompatibel kan du vara säker från stämningar och böter. Använd vår samtyckeshanterare för optimal CCPA-efterlevnad och enkel implementering av konsumentförfrågningar.
öka annonsintäkterna
Annonsörer vill vara säkra på att deras investeringar är CCPA-kompatibla. Med vårt CCPA-verktyg säljer du mer trafik till annonsörer och ökar därmed din omsättning.
Säkert i Europa
All data lagras av oss i skyddade databaser och uteslutande på servrar i Europa.
Hålla sig uppdaterad!
Prenumerera på nyhetsbrevInternationellt framgångsrik med CCPA-efterlevnad och GDPR
Med vår Consent Management Provider sätta kursen för internationell framgång. Samtyckshanteraren är tillgänglig på över 30 språk och implementerar automatiskt dataskyddsriktlinjerna i GDPR och CCPA. Det betyder: Om ditt företag är baserat i ett EU-land, till exempel, och GDPR är föremål för är du också CCPA-kompatibel med vårt verktyg.
Så du befinner dig i Europeiska ekonomiska samarbetsområdet och Kalifornien (eller hela USA, eftersom California Consumer Privacy Act anses vara banbrytande) säkrad. lagändringar vi tar över i vår samtyckeshanterare så snart som möjligt. Så du är alltid uppdaterad.
CCPA-efterlevnad på ett enkelt sätt
Vår samtyckeshanterare är kompatibel med alla vanliga butikssystem : WordPress, Joomla, Typo3 och många fler. Detta gäller även din AdServer och Tag Manager. För att vara CCPA-kompatibel måste du anslut endast vår samtyckeshanteringsleverantör; ytterligare programvara för den kaliforniska eller amerikanska marknaden är inte nödvändig.
Redan provat?
CCPA-efterlevnad på ett enkelt sätt
Vår samtyckeshanterare är kompatibel med alla vanliga butikssystem: WordPress, Joomla, Typo3 och många fler. Detta gäller även din AdServer och Tag Manager.
För att vara CCPA-kompatibel behöver du bara ansluta vår leverantör av samtyckeshantering; ytterligare programvara för den kaliforniska eller amerikanska marknaden är inte nödvändig.
Öka försäljningen med CCPA opt-out-verktyget
Se integritetslagar som GDPR eller CCPA som en möjlighet att positionera dig ännu bättre på marknaden och att sticka ut från konkurrenterna . Cookie-bannern, med vilken du informerar dina besökare om användningen av uppgifterna, är den första kontaktpunkten med dina kunder – och det första intrycket räknas ! Med ett professionellt cookiemeddelande förmedlar du trygghet och allvar. Låt dina kunder veta att de är i goda händer hos dig. Precis som dina produkter och tjänster kännetecknas av hög kvalitet och säkerhet bör du svara på dina besökares behov med samma omsorg. Använd våra design- och textmallar på över 30 språk eller anpassa din cookie-banner med din företagslogotyp och företagsidentitet.
Mät CCPA-opt-out
Vår samtyckeshanterare kan göra mer än ren CCPA-efterlevnad: den mäter prestandan och framgången för din cookie-banner, utför A/B-tester och använder automatiskt de bästa inställningarna. Du kan använda vårt CCPA-verktyg för att ta reda på hur besökare reagerar på dataskyddsmeddelandena. Baserat på Rapporter och analyser optimerar aviseringsbannern och minskar därigenom avvisningsfrekvensen eller opt-outs. De ökar vistelsetiden och kundnöjdheten får därmed en bättre konverteringsfrekvens.
Våra paket
Basic
en hemsida
- 5 000 visningar / månad inkl.
- GDPR-kompatibel
- Färdiga mönster
- 1 crawl/vecka
- Support: biljetter
ytterligare Visningar bokningsbaraIAB TCF-kompatibel CMPIAB GPP-standardA/B-testning och optimeringytterligare användarkonton
Beginner
en hemsida
- 100 000 visningar/månad inkl.
- ytterligare Visningar:0,1 € / 1000
- GDPR-kompatibel
- Anpassningsbara mönster
- 3 krypningar/dag
- Support: biljetter
A/B-testning och optimeringIAB TCF-kompatibel CMPIAB GPP-standardytterligare användarkonton
Standard
3 webbplatser eller appar
- 1 miljon visningar/månad inkl.
- ytterligare Visningar:0,05 € / 1000
- GDPR-kompatibel
- IAB TCF kompatibel CMP
- IAB GPP-standard
- Anpassningsbara mönster
- A/B-testning och optimering
- 10 krypningar/dag
- Support: Biljett & E-post
ytterligare användarkonton
Agency
20 webbplatser eller appar
- 10 miljoner visningar/månad inkl.
- ytterligare Visningar:0,02 € / 1000
- GDPR-kompatibel
- IAB TCF kompatibel CMP
- IAB GPP-standard
- Anpassningsbara mönster
- A/B-testning och optimering
- 100 kryp/dag
- 10 extra användarkonton
- Support: Biljett, e-post & telefon
Personlig kontoansvarig
Enterprise
- Alla visningar/månad
- ytterligare Visningar:0,02 € / 1000
- GDPR-kompatibel
- IAB TCF kompatibel CMP
- IAB GPP-standard
- Anpassningsbara mönster
- A/B-testning och optimering
- Eventuella krypningar/dag
- något tillägg. användarkonton
- Support: Biljett, e-post & telefon
- Personlig kontoansvarig
Vi har redan hjälpt mer än 25 000 webbplatser att följa GDPR, TDDDG och ePrivacy
Våra kunder inkluderar några av de största webbplatserna och de mest kända varumärkena i världen.
… och många fler.
Vanliga frågor
Är du osäker på om du behöver en CMP?
För att hjälpa dig med saker som GDPR, CMP och samtycke har vi samlat de vanligaste frågorna här.
Bland annat samlar cookies in information som kan användas för att identifiera en användare (t.ex. IP-adress, ålder, kön, bostadsort). Som sådana anses cookies vara unika identifierare och omfattas av CCPA. Till exempel, om din organisation måste vara CCPA-kompatibel baserat på de tre tröskelvärdena, måste du tillhandahålla fullständigt ansvar för insamlad data och hur den används på användarens begäran. Och de senaste tolv månaderna. Ett CCPA-opt-out-verktyg som Consentmanager gör detta åt dig och erbjuder rättssäkerhet.
Den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) gäller inom Europeiska ekonomiska samarbetsområdet och översätts till konkreta dataskyddslagar av de enskilda medlemsländerna. California Consumer Privacy Act, å andra sidan, gäller för Kalifornien. Den viktigaste skillnaden ligger i det initiala kravet: I de flesta fall kräver lagstiftaren i ett GDPR-land användarnas aktiva samtycke (samtyckeshantering) till behandling av personuppgifter. CCPA, å andra sidan, föreskriver möjligheten till avslag (opt-out) .
Observera att vi inte kan ge juridisk rådgivning. Vissa punkter i denna FAQ kan också ändras med tiden eller tolkas annorlunda av domstolar. Det är därför du alltid bör rådfråga din advokat!