Ny

consentmanager uppnår guldstatus som Google CMP-partner


consentmanager -logotypen med texten

consentmanager har certifierats som Gold Tier CMP-partner i Google Consent Management Platform (CMP) Partner Program. Vi fick denna status baserat på följande kriterier:

  • Den sömlösa tekniska integrationen av vår CMP med Google Tags via Consent Mode
  • Vår garanti att alltid följa de senaste dataskyddsstandarderna
  • Integreringen av våra samtyckesbanners både manuellt och direkt via Tag Manager-gränssnittet

Den senaste utvecklingen i Googles CMP-partnerprogram ger betydande fördelar för våra kunder. Nu kan du integrera din samtyckesbanner med Google Ads, Google Analytics och Google Tag Manager direkt från Google Tag-gränssnittet i ditt konto .

Nya nivåer i Googles CMP-partnerprogram

Googles CMP-partnerprogram klassificerar CMPs i tre nivåer – brons, silver och guld.

consentmanager CMP täcker alla kriterier för nivåindelningssystemet , inklusive kategorier som stödda språk, länder och stödda system. consentmanager -kunder hittar fullt stöd för Transparency and Consent Framework (TCF) och Google Consent Mode v2 i följande system:

  • Webb (dator och mobil)
  • iOS
  • Android
  • Ansluten TV

Införandet av olika partnernivåer i Google CMP Partner Program är utformat för att förenkla och effektivisera processen för insamling av samtycke. Som guldpartner erbjuder vi dig en CMP-kompatibel lösning som hjälper dig att få mer exakta insikter om dina konverteringar . Med Consent Mode aktiverat samlar din consentmanager -cookiebanner in mer exakt data genom att täppa till klyftan mellan annonsinteraktioner och omvandlingar genom konverteringsmodellering .

Användbara länkar om ämnet Google Consent Mode :

  1. Google Consent Mode – obligatoriskt för webbplatser och appar
  2. Arbeta med Google Consent Mode – avsnittet Hjälp
  3. Officiell Google Onepager – consentmanager

fler kommentarer

Allmän

Nyhetsbrev 09/2024

Nya funktioner: Data Subject Rights (DSR) verktyg GDPR föreskriver att de som berörs (som webbplatsbesökare, kunder eller andra personer vars data behandlas) åtnjuter vissa rättigheter. Detta inkluderar i synnerhet att de kan ifrågasätta sina rättigheter och få information om de uppgifter som behandlas. Rättigheterna inkluderar bland annat: Vårt nya DSR-verktyg låter dig nu ge de […]
Polnische Flagge mit Text “Polnische DSB gibt Hinweise zur Whistleblower-Richtlinie”
Höger, Ny

Polsk DPO om efterlevnad av whistleblowerpolicyn

Den 7 augusti anordnade ordföranden för den polska dataskyddsmyndigheten (UODO), tillsammans med andra medlemmar av myndigheten och externa experter, ett seminarium för att stödja företag att implementera detta i sina affärsprocesser. De viktigaste diskussionspunkterna sammanfattas här: Utvidga definitionen av whistleblower Under seminariet förtydligades att en visselblåsares identitet inte är begränsad till hans för- och efternamn […]