Redo för nya Google Consent Mode v2 ? LÄS MER »
Allmän, Ny

consentmanager Tool Spotlight: Integrationsalternativ i CMP-instrumentpanelen


I denna månads Tool Spotlight tar vi en närmare titt på integrationsfunktionerna du hittar i din consentmanager CMP-instrumentpanel. Dessa är resultatet av ett utökat utvecklingsarbete mellan consentmanager och motsvarande verktyg, vilket innebär att vi kan erbjuda våra användare möjligheten att aktivera integrationen med ett enkelt klick direkt i deras CMP-dashboard.

De senaste alternativen inkluderar integrationen av Google Consent Mode v2, det nya Transparency Layer-alternativet för Digital Services Act och andra integrationsalternativ som IAB TCF 2.2. Vår plattform stöder dock en mängd olika verktyg och plattformar som inte nämns i det här inlägget. För att se alla verktyg och plattformar som stöds, följ denna länk:
plattformar och verktyg som stöds consentmanager

→ Detaljerade instruktioner för att integrera consentmanager med olika innehållshanteringssystem (CMS), e-handelsplattformar, tagghanteringsprogram och appintegrationer finns här:
Integration via CMS eller butikssystem
Integration via programvara för tagghantering
Integrering i din app

Vi kommer också att introducera dig för avancerade anpassningsalternativ som låter dig förfina sekretessinställningarna för din webbplats.

Där du kan hitta integrationsområdet

För att komma åt integrationsområdet, gå först till din CMP-instrumentpanel. När du har loggat in på ditt konto, navigera till menyn ”CMPs” som finns på vänster sida av din instrumentpanel. Därifrån väljer du ”Integrationer” så hittar du en omfattande lista med konfigurerbara alternativ.

Vi erbjuder följande integrationer med olika verktyg för Consent Mode :

  • Adobe
  • etracker
  • Facebook Meta
  • Giosg
  • Google Consent Mode v2
  • Google begränsade annonser
  • Hubspot-spårning
  • Matomo spårning
  • Piwik spårning
  • Piano spårning
  • Shopifys samtycke

Med ett klick aktiverar du konfigurationen så att varje verktyg bearbetar användardata enligt de preferenser som dina webbplatsbesökare har angett via din cookiebanner eller cookienotis. Detta säkerställer att din webbplats hanterar och modifierar funktionerna i tredjepartstjänster för att matcha dina användares specifika samtyckespreferenser.

Integration med IAB TCF v2.2

För utgivare och annonsörer i Europeiska unionen (EU) och över hela världen är Transparency and Consent Framework (TCF) från Interactive Advertising Bureau (IAB) ett viktigt ramverk för att effektivt placera personlig reklam i enlighet med användarnas samtycke och därmed säkra deras källor till inkomst. Ramverket uppdateras kontinuerligt av Transparency & Consent Framework (TCF) Steering Group. Du kan följa de viktigaste förändringarna här .

Med vår Consent Management Platform (CMP) kan du aktivera den senaste versionen av IAB TCF 2.2 med bara ett klick i integrationsdelen av vår instrumentpanel. Dessutom kan consentmanager välja stöd för IAB TCF -ramverket för olika regioner, inklusive den europeiska regionen, den kanadensiska versionen, USA:s nationella sekretessversion och versionerna av den globala integritetsplattformen (GPP) i Kalifornien, Colorado, Connecticut. Virginia och IAB Limited Service Provider Agreement (LSPA).

Fler integrationer

För att uppfylla kraven i Digital Services Act (DSA), som du kan lära dig mer om här , erbjuder vår CMP nu ett DSA-transparenslager som du kan aktivera från din instrumentpanel.

En annan ytterligare integration som är viktig i den digitala annonsmiljön är möjligheten att aktivera AdChoices . Ikonen Annonsval är en del av ett självreglerande program som är utformat för att ge användare bättre förståelse och kontroll över annonsering som är anpassad till deras onlinebeteende. Genom att klicka på ikonen förklaras användaren varför användaren ser en viss annons och har sedan möjlighet att välja bort denna riktade annons. Detta program initierades av Digital Advertising Alliance (DAA) främst i USA och Kanada. Det finns liknande initiativ i Europa som en del av European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA).

Våra omfattande integrationsalternativ säkerställer att din webbplats eller app uppfyller de högsta dataskyddsstandarderna. Registrera dig nu gratis och kontrollera cookies på din webbplats med vår webbplatscookie-crawler !


fler kommentarer

Ny

Nyhetsbrev 05/2024

Ny integration för Slack, MS Teams och mer Med den aktuella uppdateringen är nu en ny integrationsfunktion för Slack, MS Teams, Zapier och n8n tillgänglig för dig i systemet. Funktionen meddelar dig bekvämt i Slack, Teams eller något annat verktyg om viktiga ändringar och nyheter (t.ex. nya cookies hittade) i ditt CMP-konto. Du behöver inte […]
Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
Allmän, Ny, videoklipp

Webbseminarium: Google Consent Mode v2 med Google och consentmanager

Gå med i vårt exklusiva webbseminarium som arrangeras av consentmanager i samarbete med Google den 12 juni 2024 kl. 11:00 CET. På grund av den stora efterfrågan på information om de senaste kraven från Google, kommer detta webbseminarium att hjälpa dig att bättre förstå Google Consent Mode v2. Dennis Gingele från Google och Jan Winkler […]