Redo för nya Google Consent Mode v2 ? LÄS MER »

CMP för förlag i Schweiz

Uppfyll Googles krav och säkra din inkomst

  • Google Partner och Google Certified CMP
  • Fullständig integration med Google Consent Mode v2
  • Fullständigt stöd för IAB TCF 2.2
  • Uppfyller kraven i FADP Switzerland, GDPR, CCPA, PIPEDA och andra bestämmelser
  • Stöder +30 språk med anpassningsbart användargränssnitt
  • A/B-testfunktion för att förbättra acceptansgraden
  • Garanterad säker lagring endast på EU-servrar

Se till att du följer Googles standarder före den kommande implementeringsdeadline i juli 2024 .

Vad måste förläggare i Schweiz göra?

Detta krav gäller alla digitala plattformar, inklusive webbplatser och appar som använder Google AdSense, Google Ad Manager eller Google AdMob för intäktsgenerering. Efter deadline i juli 2024 kommer endast plattformar som har integrerat en Google-certifierad plattform för samtyckeshantering (CMP) som stöder IAB TCF att tillåtas visa personliga annonser. Plattformar som inte följer dessa riktlinjer måste begränsa sig till mindre betald, icke-personifierad reklam, vilket kommer att ha en betydande inverkan på deras intäktsströmmar.

Kort sagt, utan en Google-godkänd CMP som är kompatibel med IAB TCF kan intäktsgenerering för utgivare påverkas allvarligt .

Nya efterlevnadskrav för utgivare i Schweiz

Ladda ner din gratis sammanfattning nu!

Google Certified Partner

Hur kan consentmanager CMP förbättra ditt företags efterlevnad?

Den Google-certifierade consentmanager samtyckeshanteringsplattform (CMP) erbjuder en rad efterlevnadsverktyg som banners för samtycke för cookies, samtycke för mobilappar, programvara för whistleblower och mer. Dess huvudsakliga funktion är att hjälpa företag att följa viktiga globala dataskyddsbestämmelser. consentmanager har särskilt arbetat nära Google för att uppfylla de senaste kraven Consent Mode Version 2 och för att säkerställa tillförlitligt Consent Mode stöd för sina kunder. consentmanager har en stark ställning i EU och ger omfattande stöd till annonsörer och publicister i att optimera sina reklamkampanjer.

consentmanager CMP är tillgänglig på över 30 språk och riktar sig till en bred publik inklusive publicister, annonsörer, marknadsföringsbyråer, marknadsförare och e-handelsplattformar. Omfattande funktioner inkluderar anpassningsbara samtyckesbanner, realtidsanalys, en inbyggd sökrobot och verktyg för att öka samtyckesfrekvensen för cookies. Genom att använda A/B-testning och optimering av maskininlärning uppnår consentmanager ofta upp till 15 % förbättringar i andelsval.

Den nya federala dataskyddslagen ( nFADP )

  • Alla utgivare i Schweiz måste också se till att de följer den schweiziska federala dataskyddslagen ( FADP ). Som consentmanager -kund kan du vara säker på att du redan är FADP kompatibel. Du aktiverar helt enkelt FADP efterlevnad med ett klick i din instrumentpanel.
  • Den nya federala dataskyddslagen ( nFADP ) trädde i kraft den 1 september 2023 och riktar sig till företag som verkar på den schweiziska marknaden. Den reviderade FADP innebär ett antal skyldigheter och verksamhetsförändringar för företagen. Det handlar bland annat om krav på ökad transparens i databehandlingen, utökade rättigheter för de som berörs i förhållande till deras personuppgifter och strängare samtyckeskrav.
  • nFADP understryker vikten av dataskydd genom teknikdesign och dataskydd som standard genom att kräva att företag integrerar dataskydd i sina projekt och i hela sina operativa processer från början.
  • Efterlevnad av FADP är inte bara ett juridiskt krav, utan också en strategisk fördel för företag i Schweiz. Bevis på överensstämmelse med den schweiziska FADP kan öka konsumenternas förtroende och säkerställa smidigare interaktioner med internationella partners som gör dataskydd till en prioritet. Eftersom schweizisk dataskyddslagstiftning ständigt utvecklas, är förståelse och implementering av bestämmelserna i den nya FADP avgörande för företag som effektivt vill hantera komplexiteten i dataskyddet i Schweiz.

Vi har redan hjälpt mer än 25 000 webbplatser att följa GDPR, TTDSG och ePrivacy

Våra kunder inkluderar några av de största webbplatserna och de mest kända varumärkena i världen.

… och många fler.