Redo för nya Google Consent Mode v2 ? LÄS MER »

Cookie-banners för publicister och publicister

behov och fördelar

Som utgivare eller operatör av ett förlag har dataskydd spelat en framtrĂ€dande roll Ă„tminstone sedan GDPR. Cookies och andra spĂ„rare krĂ€ver ditt uttryckliga samtycke frĂ„n dina anvĂ€ndare. Detta gĂ€ller Ă€ven de Ă€ndrade dataskyddslagarna i vissa delstater i USA som trĂ€der i kraft 2023. VĂ„rt namn sĂ€ger allt. Med vĂ„r Cookie Consent Manager för utgivare Ă€r du pĂ„ den sĂ€kra sidan – Ă€ven pĂ„ internationell nivĂ„ med den nya IAB GPP- Standard .

Cookie-Banner-Lösung fĂŒr Agenturen, Verlage, Internationale Unternehmen, Agenturen

opt-in krÀvs

Cookiesamtycke för utgivare och den juridiska bakgrunden

  • Vad anvĂ€ndare gör pĂ„ din webbplats Ă€r en privat angelĂ€genhet. DĂ€rför beslutade Federal Court of Justice (BGH) att cookies, som samlas in för marknadsundersökningar och reklamĂ€ndamĂ„l , i allmĂ€nhet krĂ€ver informerat samtycke frĂ„n anvĂ€ndaren. Denna dom stĂ€ller förlagen inför ett dubbelt dilemma. Å ena sidan Ă€r det frĂ„gan om praktiskt genomförande; Ă„ andra sidan förstĂ„s problemet med annonsintĂ€kter som Ă€ndĂ„ minskar . Om anvĂ€ndare vĂ€grar sitt samtycke förblir effektiviteten av klassiska marknadsföringsaktiviteter online ogenomskinlig. Affiliates hoppar av och kan förvĂ€rvas mindre. DĂ€rför tillhandahĂ„ller vi lösningar som respekterar integritet men inbjuder kunder att samtycka till reklamcookies.
  • Vi sĂ€kerstĂ€ller transparens. VĂ„ra cookielösningar för publicister riktar sig till portaloperatörer som vill spela sĂ€kert. Och vill spela ut ett centralt förtroendeelement med vĂ„rt samtyckehanteringssystem. För det spelar ingen roll om det Ă€r en webbshop eller en nyhetsportal. Förtroende Ă€r alltid grunden för ekonomisk framgĂ„ng. Studier visar ocksĂ„ detta pĂ„ Internet. Och vad som gĂ€ller för webbshopar Ă€r alltid en frĂ„ga om allvar för publicister. Om lĂ€saren ger ditt samtycke kan du lagligt spara och utvĂ€rdera data. Som ett resultat ger denna information prognostiskt mervĂ€rde. Hur kommer anvĂ€ndarna till din webbplats? Vad lĂ€ses, vilka artiklar delas? Det Ă€r vĂ„rt uppdrag, som vi ocksĂ„ genomför för dig. Tekniskt och juridiskt uppdaterad.

Vi har redan hjÀlpt mer Àn 25 000 webbplatser att följa GDPR, TTDSG och ePrivacy

VÄra kunder inkluderar nÄgra av de största webbplatserna och de mest kÀnda varumÀrkena i vÀrlden.

… och mĂ„nga fler.

överblick och behov

Cookie Consent Manager för utgivare

  • Anledningarna

    SkÀlen för att involvera samtyckeshanterare Àr tydliga. Varje gÄng en webbplats drivs mÄste data behandlas. Detta gÀller inte bara för en utgivares reklamÀndamÄl, utan Àven för den dagliga verksamheten.

  • Bra cookie-lösningar för publicister kan enkelt integreras i webbplatsen. Intuitiv drift Ă€r en förutsĂ€ttning för att kunna sĂ€tta upp cookie-innehĂ„ll för publicister utan stor teknisk expertis.
  • IAB-kompatibel samtyckeshantering

    Ett standardiserat ramverk finns pÄ plats för att erhÄlla samtycke frÄn dina besökare pÄ ett rÀttssÀkert sÀtt. Detta presenterades av branschorganisationen IAB Europe (International Advertising Bureau) i april 2018.

    Det sÄ kallade IAB Transparency & Consent Framework (IAB TCF) syftar till att sÀkerstÀlla att samtycke Àr standardiserat över hela branschen. Transparens Àr allt och allt. All professionell reklam och marknadsföring online inkluderar data frÄn olika tjÀnsteleverantörer.

  • Detta gör uppgiften komplex: informationen om besökarnas samtycke mĂ„ste förbli spĂ„rbar inom hela marknadsföringsprocessen online. Vi hanterar denna komplexitet och översĂ€tter frĂ„gan om dataintegration till en anvĂ€ndarvĂ€nlig och juridiskt sund upplevelse.
  • IAB GPP – den nya tekniska Standard

    IAB GPP (Global Privacy Platform) Àr en vidareutveckling av IAB TCF v2. Utvecklingen blev nödvÀndig för att Àven ta hÀnsyn till förÀndringar i internationella dataskyddslagar. FrÄn 2023 kommer detta att omfatta lagstiftningen i de amerikanska delstaterna Kalifornien (CCPA/CPRA), Virginia (VCDPA), Colorado (CPA), Utah (UCPA) och Connecticut (CADPP) samt USA:s nationella integritet.

    Utan lagligt kompatibla opt-in/opt-out-applikationer pÄ webbplatser eller appar riskerar de ansvariga för webbplatsen strÀnga böter. CMP frÄn consentmanager har redan de tekniska kraven för att göra nödvÀndiga instÀllningar.

  • Googles krav för annonser i EES och Storbritannien

    consentmanager Ă€r ett av de första företagen som uppfyller Googles krav för samtyckeshanteringsplattformar (CMP) med ett integrerat TCF-ramverk för annonsvisning i EES och Storbritannien . HĂ€r framstĂ„r consentmanager som ett pĂ„litligt verktyg som sĂ€kerstĂ€ller högsta standard för efterlevnad och cookiehantering. Att uppfylla dessa krav Ă€r en viktig garanti för utgivare att den CMP de anvĂ€nder uppfyller Googles sekretesskriterier. Detta krav Ă€r sĂ€rskilt viktigt för partner som anvĂ€nder Googles utgivarprodukter – Google AdSense, Ad Manager eller AdMob .

NÀsta nivÄ samtycke och cookiehantering

samtyckeshanterarens funktioner

A/B-testning

Inbyggd A/B-testning och automatisk optimering hjÀlper till att visa den bÀsta designen för dina besökare.

Cookie Crawler

VĂ„r inbyggda cookie-crawler kommer automatiskt att skanna din webbplats och hitta alla cookies.

Optimerad för Desktop, Mobile, AMP, InApp Android & iPhone/iOS

Som en av fÄ lösningar kan vÄr CMP integreras i alla enheter och fungerar med alla skÀrmstorlekar.

SĂ€kert i Europa

All data lagras av oss i skyddade databaser och uteslutande pÄ servrar i Europa.

annonsblockering

VÄr CMP kan automatiskt blockera eller fördröja alla annonser pÄ din webbplats tills besökaren har gett sitt samtycke.

Efterlevnad av amerikanska integritetslagar

Med sin CPM stöder samtyckeshanteraren de aktuella Àndringarna (2023) i dataskyddslagarna i de amerikanska delstaterna Kalifornien, Virginia, Colorado, Utah och Connecticut. Den nyutvecklade tekniska standarden IAB GPP (Global Privacy Platform) sÀkerstÀller en rÀttssÀker integration av opt-in och opt-out-instÀllningarna pÄ internationell nivÄ.

VÄra paket för förlag och förlag

Basic

€ 0
Permanent gratis för
en hemsida
  • 5 000 visningar / mĂ„nad inkl.
  • GDPR-kompatibel
  • FĂ€rdiga mönster
  • 1 crawl/vecka
  • Support: biljetter
  • ytterligare Visningar bokningsbara
  • IAB TCF-kompatibel CMP
  • IAB GPP-standard
  • A/B-testning och optimering
  • ytterligare anvĂ€ndarkonton

Beginner

€ 19
MÄnatlig för
en hemsida
  • 100 000 visningar/mĂ„nad inkl.
  • ytterligare Visningar:0,1 â‚Ź / 1000
  • GDPR-kompatibel
  • Anpassningsbara mönster
  • 3 krypningar/dag
  • Support: biljetter
  • A/B-testning och optimering
  • IAB TCF-kompatibel CMP
  • IAB GPP-standard
  • ytterligare anvĂ€ndarkonton
Mycket populÀr

Standard

€ 49
MĂ„natlig i upp till
3 webbplatser eller appar
  • 1 miljon visningar/mĂ„nad inkl.
  • ytterligare Visningar:0,05 â‚Ź / 1000
  • GDPR-kompatibel
  • IAB TCF kompatibel CMP
  • IAB GPP-standard
  • Anpassningsbara mönster
  • A/B-testning och optimering
  • 10 krypningar/dag
  • Support: Biljett & E-post
  • ytterligare anvĂ€ndarkonton

Agency

€ 195
MĂ„natlig i upp till
20 webbplatser eller appar
  • 10 miljoner visningar/mĂ„nad inkl.
  • ytterligare Visningar:0,02 â‚Ź / 1000
  • GDPR-kompatibel
  • IAB TCF kompatibel CMP
  • IAB GPP-standard
  • Anpassningsbara mönster
  • A/B-testning och optimering
  • 100 kryp/dag
  • 10 extra anvĂ€ndarkonton
  • Support: Biljett, e-post & telefon
  • Personlig kontoansvarig

Enterprise

PÄ begÀran
MÄnadspris enligt individuell överenskommelse
  • Alla visningar/mĂ„nad
  • ytterligare Visningar:0,02 â‚Ź / 1000
  • GDPR-kompatibel
  • IAB TCF kompatibel CMP
  • IAB GPP-standard
  • Anpassningsbara mönster
  • A/B-testning och optimering
  • Eventuella krypningar/dag
  • nĂ„got tillĂ€gg. anvĂ€ndarkonton
  • Support: Biljett, e-post & telefon
  • Personlig kontoansvarig

Rekommenderas av jurister och dataskyddsombud

Fördelar med Cookie Consent Managers för utgivare

Med all anvĂ€ndarvĂ€nlig förberedelse: Med vĂ„r Cookie Consent Manager för utgivare Ă€r laglig efterlevnad givetvis i förgrunden. Specifikationerna för IAB TCF v2 – den Ă€ndrade versionen av GDPR Transparency and Consent Framework (TCF) – Ă€r bindande hĂ€r. Samtyckessignaler överförs mellan utgivare och tredjepartsleverantörer som Google, Taboola eller Xandr via detta ramverk. Detta garanterar grundkravet för att överhuvudtaget kunna bedriva marknadsföring pĂ„ nĂ€tet professionellt.

Denna Standard fortsÀtter med den nya Global Privacy Platform (GPP) frÄn IAB. Han hjÀlper förlag och förlag pÄ global nivÄ att följa lagen nÀr de implementerar de dataskyddslagar som gÀller dÀr. FrÄn 2023 kommer detta att gÀlla specifikt för nya dataskyddsbestÀmmelser i vissa amerikanska delstater. consentmanager erbjuder redan den nya Standard , som ger publicister och publicister en förbÀttrad marknadsposition.

Vi övervĂ€ger ocksĂ„ kreativa lösningar. PUR-abonnemang till exempel. Som med onlineportalen ”Spiegel” eller den österrikiska ” Standard ” kan anvĂ€ndare vĂ€lja om en begrĂ€nsad version utan reklam eller betald Ă„tkomst ska tillhandahĂ„llas.

Contentpass Cookie Banner und Consent-Lösung fĂŒr Publisher und Verlagsgesellschaften

SjĂ€lvklart arbetar consentmanager ocksĂ„ med…

CMP:er för förlag

Du drar nytta av vÄr samtyckeshanterare för publicister. Och i flera avseenden. Som en teknisk plattform automatiserar de processen för att erhÄlla samtycke pÄ ett lagligt överensstÀmmande sÀtt. I enlighet med riktlinjerna i GDPR och i enlighet med aktuella domar, sÄsom pÄ cookie-banners. Vi stödjer ocksÄ internationalisering. Med speciallösningar som tar hÀnsyn till efterlevnad av internationella riktlinjer som CCPA.

En annan viktig fördel med samtyckeshanterare för publicister Àr att ett sÄdant verktyg hjÀlper till att bevara och öka annonsintÀkterna. Anledningen Àr bland annat att viktiga annonsörer endast placerar sin annonsering pÄ GDPR-kompatibla webbplatser.

Det som skiljer oss Ă„t

Kundorientering genom transparens

  • Det vi erbjuder dig förmedlar du ocksĂ„ till dina kunder. VĂ„ra cookie-samtyckeshanterare för publicister representerar toppmoderna lösningar som du kommunicerar en sak med: sĂ€kerhet och dataskydd tas pĂ„ allvar. Vad anvĂ€ndare vill lĂ€mna kvar pĂ„ din webbplats förblir transparent. FrĂ„n början. Som ett resultat av detta Ă€r vĂ„ra samtyckeshanteringssystem för cookies centrala för att skapa förtroendebaserade kundrelationer .
  • En lyhörd, anpassningsbar design Ă€r en sjĂ€lvklarhet med moderna cookie-lösningar för publicister. Utseendet pĂ„ samtyckesbannern anpassar sig till respektive operativsystem (t.ex. Windows, iOS eller Android) och passar in i olika skĂ€rmformat. Detta Ă€r vĂ„rt bidrag till en optimal anvĂ€ndarupplevelse pĂ„ alla standardenheter
  • För oss innebĂ€r kundorientering ocksĂ„: Samtyckeshanteringslösningar ska Ă€ven designmĂ€ssigt integreras enkelt och diskret i befintliga webbplatser. SĂ„ att ett harmoniskt helhetsutseende bibehĂ„lls och besökarna fĂ„r ett trovĂ€rdigt intryck av varje format. Det spelar ingen roll om det Ă€r pĂ„ en smartphone, iPad eller Android-surfplatta. Detta Ă€r vĂ„rt bidrag till en optimal anvĂ€ndarupplevelse pĂ„ olika slutenheter. Och levde kundorientering.

Vanliga frÄgor

Är du osĂ€ker pĂ„ om du behöver en CMP?

För att hjÀlpa dig med saker som GDPR, CMP och samtycke har vi samlat de vanligaste frÄgorna hÀr.

IAB GPP-standarden erbjuder utgivare och utgivare de tekniska kraven för att göra deras webbplats eller app dataskyddskompatibel. Fokus ligger pÄ den internationella aspekten. IAB GPP anvÀnds specifikt i samband med nya dataskyddslagar sÄsom i olika delstater i USA. Företag som inte följer lagen hotas av höga böter som kan utdömas av den federala Äklagaren.
Dessutom sÀkrar anvÀndningen av den nya standarden framtida annonsintÀkter för publicister och publicister, för utan den nya standarden kommer onlineannonsering inte att erbjudas och sÀljas under de följande mÄnaderna varken i Europa eller i USA. Och sjÀlvklart spelar Àven de enskilda kunderna en stor roll. AnvÀndaren blir allt mer restriktiv med samtycke av sina uppgifter om han inte kan vara sÀker pÄ att företag kommer att hantera dem pÄ ett lagligt sÀtt.

I vilket fall som helst inkluderar samtyckesstrategin för cookies anvÀndningen av en samtyckesbanner. En vÀl genomtÀnkt Cookie ConsentManager för utgivare hjÀlper till att undvika en juridisk risk. Vidare bör du se till att din dataskyddsförklaring uppdateras regelbundet i enlighet med kraven frÄn EU-domstolen (EG-domstolen). Detta inkluderar Àven cookiepolicyn med din information om cookiess funktion och ÄtkomstrÀttigheter.

Cookie ConsentManagers för utgivare Àr mjukvarulösningar för rÀttssÀkert samtycke till anvÀndning av cookies. De spelar en banderoll för besökare. Detta frÄgar besökare nÀr de besöker webbplatsen om deras samtycke till anvÀndningen av cookies. Detta hÀnder redan innan kunderna ser det faktiska innehÄllet. Besökare Àr fria att vÀgra samtycke eller tillÄta det i viss utstrÀckning.

Om anvÀndare vÀgrar sitt samtycke kommer ingen motsvarande data att överföras. Utöver detta krÀvs de cookies som Àr tekniskt nödvÀndiga för driften av webbplatsen. Alla andra cookies mÄste blockeras.

Sedan 2018 har EU:s dataskyddsriktlinjer krÀvt att webbplatsbesökare mÄste tillfrÄgas om deras samtycke innan webbplatsen ens sÀtter cookies och andra spÄrare. Tidigare tolkade mÄnga webbplatsleverantörer kravet som ett undantag. Cookies sattes vanligtvis medan anvÀndarna först var tvungna att invÀnda. Detta Àndras med den opt-in som nu uttryckligen tillhandahÄlls: Cookies kan endast stÀllas in om anvÀndare (t.ex. via en Cookie ConsentManager för utgivare) har gett sitt samtycke.

Observera att vi inte kan ge juridisk rÄdgivning. Vissa punkter i denna FAQ kan ocksÄ Àndras med tiden eller tolkas annorlunda av domstolar. Det Àr dÀrför du alltid bör rÄdfrÄga din advokat!